عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 20 آبان 1399
بازدید : 78
نویسنده : تصفیه آب صنعتی

ستون های رزین تبادل یونی (IX) - ستون کاتیون ،معمولاً از مواد جامد برای شیرین سازی آب استفاده می شود. این دستگاه از یک سیلندر فلزی یا فایبرگلاس (FRP) تشکیل شده است که مواد رسوب زدایی فعال (رزین های تبادل یونی) در آن قرار می گیرد و این رزین ها می توانند یون های سدیم و آب سخت را جایگزین یون های منیزیم و کلسیم کنند. برای تبدیل. فرآیند تبادل یونی در آب اتفاق می افتد ، جایی که یون های موجود در فاز مایع به سمت رزین جامد یا تبادل یونی حرکت می کنند و از آنجا که آب ترکیبی است که یونهای خود را متعادل می کند و دارای بار الکتریکی متعادل است ، بنابراین سایر یونها از فاز جامد به آب یا ضایعات مایع منتقل می شوند و یون های خارج شده از آب را جایگزین می کنند . این رزین ها معمولاً از ترکیبات پلیمری مانند پلی استایرن ، رزین های فنل-فرمالدئید و رزین های اپوکسی ساخته می شوند و دارای گروه های گوگرد ، کربوکسیل یا آمین فعال هستند. در طبیعت ، زئولیت به عنوان منبع طبیعی این فرآیند شناخته می شود. به طور کلی ، اگر درصد کل مواد محلول در آب بیشتر از 2000 میلی گرم در لیتر باشد ، فرایند تبادل یونی روش مناسبی برای کاهش املاح نیست.
رزین های سخت کننده کاتیونی بوده و پس از مدت زمان معینی اشباع می شوند و کارایی خود را از دست می دهند. اگر رزین با محلول 10٪ کلرید شسته شود ، خاصیت سخت شدن آن را بازیابی می کند. غلظت کمتر یا بیشتر نمک اثر کمتری دارد.

ب

به طور کلی وجود 2 و 3 کاتیون ظرفیت مانند کلسیم ، منیزیم ، آهن ، منگنز و آلومینیوم باعث سختی آب می شود ، اما از آنجا که مقدار این کاتیون ها در مقایسه با کلسیم و منیزیم بسیار ناچیز است ، سختی آب عمدتا مشتق کلسیم کاتیونی و منیزیم است.
از نظر استفاده های صنعتی ، به ویژه در ترموپانل ها ، سختی می تواند مسئله ای باشد و باعث رسوب و مسدود شدن این فرمول ها شود. از نظر مصرف صنعتی ، آب بر اساس سختی به 4 گروه تقسیم می شود :
گروه 1: آب با سختی کمتر از 50 میلی گرم در لیتر کربنات کلسیم یا آب سخت.
گروه 2: آب با جامدادی بین 50 تا 150 میلی گرم در لیتر کربنات کلسیم یا آب نسبتاً سخت.
گروه 3: آب با سختی 150-300 میلی گرم در لیتر کربنات کلسیم یا آب سخت.
گروه 4: آب سخت تر از 300 میلی گرم در لیتر کربنات کلسیم ، که به آن آب بسیار سخت گفته می شود.
با استفاده از آب گل آلود با مواد جامد معلق و همچنین آب حاوی آهن ، منگنز ، مس و سایر فلزات سنگین ، باعث خراب شدن رزین ها و کاهش تولید سخت کننده می شود. توصیه می شود مواد جامد معلق را با فیلتر شن و ماسه قبل از سخت کننده جدا کنید. برای کاهش مواد محلول در فلزات سنگین باید اقداماتی انجام شود.
سختی گیر رزین ممکن است به صورت دستی یا توسط دریچه های رباتیک فعال ، کار و بارگیری شود.
سخت شدن و نرم شدن آب دیگ بخار
سختی آب سیستم گرمایشی و سرمایشی را از بین ببرید یا کاهش دهید
قبل از تصفیه آب قبل از ورود به واحدهای UF ، NF ، RO و یک
کاهش سختی آب آشامیدنی. طبق استاندارد WHO ، میزان سختی آب آشامیدنی از نظر CaCo3 معادل 250 میلی گرم است.
سخت شدن آب برای تأمین آب صنعتی مورد نیاز نیروگاه ها ، مواد شیمیایی ، نساجی و رنگرزی

برنامه های کاربردی:
سخت شدن و نرم شدن آب دیگ بخار
سختی آب سیستم گرمایشی و سرمایشی را از بین ببرید یا کاهش دهید
قبل از تصفیه آب قبل از ورود به واحدهای UF ، NF ، RO و یک
کاهش سختی آب آشامیدنی. طبق استاندارد WHO ، میزان سختی آب آشامیدنی از نظر CaCo3 معادل 250 میلی گرم است.
سخت شدن آب برای تأمین آب صنعتی مورد نیاز نیروگاه ها ، مواد شیمیایی ، نساجی و رنگرزی
سخت شدن فرآیند جداسازی کلسیم ، منیزیم و تا حدی ترکیبات معدنی مانند آهن ، منگنز و آلومینیوم است. اگر این دو عنصر از آب جدا نشوند ، در کتری همان چیزی اتفاق می افتد که در سماور خانگی دیدیم. رسوبات تشکیل شده باعث کاهش کارایی سیستم و کاهش ظرفیت آن می شود. متداول ترین روش برای نرم شدن آب استفاده از سخت کننده های رزین از جمله ستون کاتیون است. رزینهای تبادل یونی یونهای سدیم را جایگزین یونهای کلسیم و منیزیم می کنند و آب سخت را به آب سخت تبدیل می کنند.
عوامل مختلفی بر عملکرد رزین ها تأثیر می گذارند مانند غلظت یون کاتیون ، کدورت ، کلر باقیمانده و دمای آب. رزین ها پس از یک دوره خاص از عمل اشباع می شوند و کارایی خود را از دست می دهند ، که باید با محلول 10٪ کلرید سدیم شسته شود.

مشخصات فنی ماشین های سخت کننده رزین ساخت آب پاکسازان:
- فشار کار را تا 10 برابر تحمل می کند
- مخازن از FRP یا کربن استیل با رنگ و اپوکسی ساخته شده اند.
- قابلیت طراحی با شیرهای کاملاً اتوماتیک ، نیمه اتوماتیک و چند جهته
- قابلیت طراحی دستی ، نیمه اتوماتیک و کاملا اتوماتیک.
از پایین و بالا به منهول ها مشرف است
استفاده از رزین های Prolite UK
- از سیلیس با کیفیت بالا برای ملافه استفاده کنید
- دارای یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش



:: برچسب‌ها: ستون رزینی , رزین کاتیونی , رزین میکس بد , تصفیه آب صنعتی , آب شیرین کن ,
تاریخ : جمعه 16 آبان 1399
بازدید : 75
نویسنده : تصفیه آب صنعتی

فرمول شیمیایی آنتی اسکالانت ( Chemical formula of anti-scalant )

در صنعت نفت و گاز ، تشکیل رسوبات ، تاسیسات بخار ، برج های خنک کننده و دستگاه های اسمز معکوس یک مشکل جدی است که باعث مسدود شدن مخازن ، خطوط لوله و غشاها شده و هزینه های تولید را افزایش می دهد. یک روش معمول برای کنترل رسوبات استفاده از مواد شیمیایی ضد رسوب است.

نبولایزرها مواد شیمیایی هستند که به عنوان عوامل ضد رطوبت و مشتقات رسوبی برای کنترل رسوب و بهبود عملکرد هر دو سیستم اسمز معکوس Ro و NF استفاده می شوند.

فرمول شیمیایی و ترکیب عوامل ضد مقیاس بسته به نوع ماده اولیه مورد استفاده برای مقیاس ضد مقیاس ، کاربرد و کارایی روی رسوبات ، بر اساس وزن مخصوص ، pH و نوع رسوب موجود در آب متفاوت است.

به طور کلی ، لایه بردارها بر اساس مواد تشکیل دهنده خود به دو گروه تقسیم می شوند: فسفات ها و پلیمرها.
حاوی فسفات ضد آسیب است.

در ترکیب شیمیایی و فرمول این نوع آنتی اسکالانتها ، گروههای عملکردی فسفاتها و اسید کربوکسیلیک وجود دارد. این نوع عوامل ضد خارش برای جلوگیری از تشکیل رسوبات مختلف مناسب هستند.

تجزیه آنتی اسکلان های حاوی فسفات به دلیل وجود ترکیبات فسفر دشوار است و پس از معرفی برای سالها در محیط باقی می مانند. بنابراین ، به دلیل محدودیت های مربوط به انتشار فسفر به محیط ، استفاده از این نوع مواد ضد عفونی کننده در اکثر کشورهای جهان رو به کاهش است.
پایه پلیمری ضد رسوب یا همان بی صدا است

از ترکیبات پایه پلیمری در ساخت مسدودکننده های آهک بر پایه پلیمر استفاده می شود. این ترکیبات دارای وزن مولکولی بالایی هستند و در کنترل رسوبات گوگرد و سولفات موثر هستند. ساختار ضد مقیاس از مواد پلیمری ساخته دست بشر استفاده می کند.

از جمله مواد پلیمری مورد استفاده در تهیه آنتی اسیدها می توان به اسید پلی اکریلیک ، اسید کربوکسیلیک ، اسید پلیمریک ، پلی فسفات و پلیمرهای آنیونی اشاره کرد. آنتی اسکلانت های مبتنی بر پلیمر دارای عملکرد کنترل رسوب قابل قبول با سرعت تزریق کم هستند.

وزن مولکولی پلیمرها می تواند از 2000 تا 10000DA باشد. بسته به pH ، مواد ضد جمع شدگی را می توان به سه گروه تقسیم کرد:

    لایه برداری ضد اسید
    اسکراب ضد اسید
    ضد قلیایی


1. مقیاس گذاری ضد اسید
این شمارنده مقیاس pH دارای PH <3 است. در ترکیب این نوع ضد پاشش ، از مواد پلیمری یا فسفاتیک که دارای pH اسیدی هستند استفاده می شود.
عوامل ضد رسوب در کنترل رسوبات بسیار مثر هستند و در آبی که رسوبات کربنات کلسیم شاخص رسوب زدگی است بسیار م effectiveثر است.از جمله عوامل ضد مقیاس موجود در ایران ضد مقیاس Foucan 260 و ضد مقیاس Avista VITECT 5000 است. با pH <3 علامت گذاری شده است.
فلوکون 260 یک ماده ضداسیدی اسیدی است که در کنترل رسوبات مختلف مثر است.

تخفیف خنثی
گروه دیگری از کلینیک ها PH نزدیک به خنثی دارند.
محدوده pH در این نوع آنتی اسکالانت ها 5.5-6.6 است. این نوع مواد ضد لایه برداری شامل آزار و اذیت Avista VITEC 5100-5300 است.
یکی از مزایای این نوع آنتی اسکالانت این است که در کنترل رسوبات در بازه وسیعی از pH موثر بوده و با انواع غشاها سازگار است.

3- مقیاس ضد قلیایی
این مواد ضد مقیاس دارای PH قلیایی و وزن مخصوص بالایی هستند. از خصوصیات مقاومت قلیایی در آب بسیار محلول و مواد جامد محلول استفاده می شود. این نوع آنتی اسکالانت برای کنترل عناصر رسوب ، به ویژه ذخایر گوگرد مناسب است. پاک کننده های قلیایی Genesis و Flucon 190 شامل عوامل پاداش هستند.
بازدارنده مقیاس  Prime Aqua در سه کد 2400 ،  1400و Prime Aqua3400 دارای PH قلیایی است. این نوع آنتی اسکالانت محلول مخصوص فسفات برای کنترل طیف وسیعی از ذخایر معدنی است. Abpaksazan.com

علاوه بر این ، از ضد رسوب جنسیس می توان برای کنترل ذخایر معدنی مانند آهن ، منگنز و آلومینیوم استفاده کرد. در فرمول شیمیایی و ساختاری ، این نوع مواد اولیه ضد کلسیم ، پلیمر و فسفات با PH قلیایی است.
ضد عفونی کننده های Prime Aqua دارای PH بیشتر از 8. ضد عفونی کننده دیگر در مقیاس قلیایی Flucon 260است که دارای PH> 10 و وزن مخصوص 1.22-1.32 است.
بسته به شرایط ، مقدار ورودی DDS و شاخص رسوب در آب ، می توان از هر نوع متر سنج استفاده کرد.


نبولایزرها: آنها سورفاکتانتهایی هستند که از سه طریق با واکنشهای رسوبی برهم کنش دارند:
کنترل آستانه:
این توانایی ضد کالک برای حفظ محلول اشباع نشده نمک های محلول در بهار است.

آماده سازی کریستال:
این خاصیت ضد پوسته ریزی است که اشکال بلوری را تحریف می کند و رسوبات نرم و نچسب ایجاد می کند. وقتی بلوری در زیر سطح میکروسکوپی تشکیل می شود ، گروههای منفی موجود در مولکول ضد کلک به بارهای مثبت هسته رسوب حمله کرده و به تعادل الکترونیکی مورد نیاز برای انتشار بلور حمله می کنند. هنگامی که با اصلاح کننده های کریستالی درمان می شود ، کریستالهای رسوبی تغییر شکل یافته معمولاً بیضی شکل و کم حجم تر به نظر می رسند.

پراکندگی:
 پراکندگی توانایی برخی از عوامل ضد انعطاف پذیری در جذب بلورها یا ذرات کلوئیدی و انتقال بار آنیونی بالایی است که تمایل به جدا شدن بلورها دارد. بار آنیون زیاد نیز ذرات را از بار آنیون متصل به سطح غشا جدا می کند.

طی دو دهه گذشته ، نسل جدیدی از درزگیرهای تجاری ظهور کرده است ، که در آن مواد تشکیل دهنده اغلب مخلوط خاصی از پلی کربوکسیلات و مولکولهایی با وزنهای مختلف مولکولی هستند.



:: برچسب‌ها: فرمول شیمیایی آنتی اسکالانت , آنتی اسکالانت , آنتی اسکالانت پرایم آکوا ,
تاریخ : پنج شنبه 15 آبان 1399
بازدید : 69
نویسنده : تصفیه آب صنعتی

آنتی اسکالانت فلوکن260( Flucon anti-scalant )

عامل ضد مقیاس Flocon 260 برای اسید کربوکسیلیک در نظر گرفته شده است که یک ماده ضد مقیاس است که برای کنترل رسوبات نمک معدنی و جلوگیری از رسوب در سطح فیلم استفاده می شود. صنعت بسیار کارآمد است. گروه صنعتی آب پاک سازان با توجه به حذف واسطه ها ، سابقه طولانی در واردات ، تأمین و فروش شمارنده های مقیاس و ارائه بهترین قیمت برای دستگاه های سنج اصلی و با کیفیت را دارد. کلیه مواد ضد رسوب در آب پاک سازان مورد تأیید کارشناسان آزمایشگاه ما می باشد.

فلوکن260 یک دستگاه پخش مقیاس ضد رسوب و ضد مقیاس است

آنتی اسکالانت فلوکن260 یک آنتاگونیست طیف گسترده ای است که برای کنترل انواع رسوبات تشکیل شده در غشاهای اسمز معکوس استفاده می شود.

آنتی اسکالانت فلوکن260 یک محلول آبی بر پایه اسید پلی کربوکسیلیک است. این آنتی اسکالانت برای کنترل رسوبات نمک معدنی و جلوگیری از تشکیل رسوبات روی سطح فیلم ها استفاده می شود.

 

 

 

آنتی اسکالانت فلوکن
آنتی اسکالانت فلوکن

 

مزایای ضد مقیاس FLOCON 260

در کنترل رسوبات و رسوبات آهن جامد و نامحلول موثر است. کنترل عالی انسداد کربنات ، سولفات و فلوراید با هزینه نگهداری پایین. این ماده در برابر رسوبات سیلیس م effectiveثر است ، با تمام غشاها و غشاها سازگار است و مورد تایید سازمانهای بین المللی در زمینه آب آشامیدنی است. غلظت زیاد باعث افزایش فرکانس شستشوی فیلم های ضد کلسیم می شود ، عمر غشا را کوتاه می کند و جایگزینی غشا را به تأخیر می اندازد. اجازه هیچ گونه رسوب کربنات یا فسفات را نمی دهد و به دلیل مقاومت زیاد ، عملکرد بهتری را در برابر رسوب کربنات و سولفات نشان می دهد. این عملکرد عالی است ، از بین بردن احتمال وجود جلبک ها و آلاینده ها بر روی غشاها ، کنترل موثر رسوبات کربنات و سولفات ، کنترل موثر سیلیس ، سازگار و مناسب برای انواع فیلم های پلی آمید و سلولزی ، باعث افزایش طول عمر غشاها ، جلوگیری از تعویض زودرس غشاها ، کاهش تعداد دفعات شستشو و تشکیل غشا می شود. جلبک ها و آلاینده ها ، لطفا برای اطلاعات بیشتر با دستگاه های تصفیه آب تماس بگیرید.

 

 

آنتی اسکالانت فلوکن
آنتی اسکالانت فلوکن

 

آنتی اسکالانت فلوکن260 یک آنتاگونیست طیف گسترده ای است که برای کنترل طیف وسیعی از رسوبات تشکیل شده در غشاهای اسمز معکوس استفاده می شود. عامل ضد رسوب ماده شیمیایی رسوب زدایی است که در صنایع نمک زدایی و بهداشت در سیستم های نمک زدایی اسمز معکوس استفاده می شود. از غشاها استفاده می شود.

 

 

آنتی اسکالانت فلوکن
آنتی اسکالانت فلوکن

 

مزایای آنتی اسکالانت فلوکن260

از خواص ضد تحریک فلوکن260260 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کنترل موثر رسوبات کربنات و سولفات

در کنترل رسوب سیلیس مثر است

وار با طیف گسترده ای از فیلم های پلی آمید و سلولز سازگار است

عمر غشا را افزایش دهید

جلوگیری از جایگزینی زودرس غشا

بار تعداد دفعات شستشو غشاها را کاهش دهید

هیچ جلبکی یا آلاینده ای در سطح غشا وجود ندارد

✅ طبق استاندارد NSF-60 و استانداردهای بین المللی برای استفاده در تولید آب آشامیدنی

عملکرد ضد مقیاس فلوکن260 (abpaksazan.com)

مقیاس های فلوکون 260 به آلاینده ها و عوامل تشکیل رسوب در آب متصل می شوند و از چسبیدن آنها به سطح فیلم ها جلوگیری می کنند.

مواد ضد عفونی کننده رسوبات موجود در آب را از طریق غشاها عبور داده و آنها را با پساب خارج می کنند.

اگر از ضد رسوب Flucon 260 در تصفیه آب با اسمز معکوس استفاده شود ، می توان عمر غشا را افزایش داد و بازده تولید را افزایش داد.

آنتی اسکالانت فلوکن

آنتی اسکالانت فلوکن

مشخصات فنی ضد آلودگی فلوکن 260

نام موضوع: ضد لایه برداری Flucon 260

شکل ظاهری: مایع زرد

پی اچ : 1-2

تراکم: 1.14-1.165

محدوده نقطه انجماد: 0-10 درجه سانتیگراد

آنتی اسکالانت فلوکن260 در صنعت آب و فاضلاب استفاده می شود

فیلم های ضد رسوب در نمک زدایی صنعتی

در دیگهای بخار و برجهای خنک کننده استفاده کنید

در دیگهای بخار استفاده کنید



:: برچسب‌ها: آنتی اسکالانت فلوکن , آنتی اسکالانت , دستگاه آب تصفيه صنعتي , تصفيه آب صنعتي ,
تاریخ : پنج شنبه 15 آبان 1399
بازدید : 106
نویسنده : تصفیه آب صنعتی

آنتی اسکالانت چیست

برای حفظ کارایی دستگاه تصفیه آب صنعتی و افزایش طول عمر غشاها ، قبل از غشاها باید یک سیستم پیش تصفیه مناسب نصب شود که این به کیفیت آب خوراک بستگی دارد. علاوه بر این ، علاوه بر استفاده از این روش قدرتمند تصفیه آب ، همیشه با این واقعیت روبرو هستیم که به دلیل وجود این منافذ کوچک ، فیلم ها به تدریج مسدود می شوند. تشکیل رسوبات روی لایه های غشایی نیز از آب در غلظت های بالای یون های کلسیم ، سولفات و بی کربنات تشکیل شده است. حتی در بهترین حالت ، موادی مانند گچ و کلسیت در سطح فیلم های نمک زدایی صنعتی اشباع و متبلور می شوند.

آنتی اسکالانت
آنتی اسکالانت

چرا از ضد آلودگی استفاده می کنیم:

آب پاکسازان از ماده شیمیایی تصفیه آب به عنوان افزودنی آب قبل از تصفیه برای جلوگیری از افت غشا از سیستم اسمز معکوس استفاده می کند.

در طی فرآیند تصفیه در سیستم اسمز معکوس ، قبل از ورود آب به غشاm اسمز معکوس ، آب از طریق سیستم تزریق می شود.

برای تمیز کردن سیستم های فیلتراسیون آب و تمیز کردن نمک زدایی مسدود شده یا غشاهای ضد مقیاس اسمز معکوس ، که به عنوان یک حلال شیمیایی در نظر گرفته می شوند ، باید توجه داشت که پس از یک دوره اسمز معکوس ، نمک های موجود در آب باعث بارندگی می شوند. یک لایه در فیلترهای غشایی دستگاه حل می شود ، که از مواد ضد رسوب برای از بین بردن این رسوبات استفاده می کند.

آنتی اسکالانت
آنتی اسکالانت

عدم استفاده از این ماده محلول می تواند مشکلات اساسی ایجاد کند ، برخی از آنها عبارتند از:

  • جریان خروجی را کاهش دهید
  • هیچ قطره ای در آب TDS وجود ندارد
  • خرابی فیلتر غشایی
  • غشاها در اثر تماس با رسوبات پاره می شوند

 

ضد رسوب چگونه کار می کند:

عملکرد ضد پوسته ریزی به گونه ای عمل می کند که واکنش تولید رسوب را مختل می کند ، که از عبور رسوبات از طریق عبور آب از فیلترها جلوگیری کرده و رسوبات ناشی از عبور آب از فیلترهای غشایی را از بین می برد.

همیشه هنگام تزریق بازدارنده های آهک به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • تجزیه و تحلیل آب
  • جریان آب
  • دمای آب
  • پی اچ آب
  • میزان بازیابی سیستم
  • نوع غشاهای استفاده شده در سیستم

با توجه به موارد فوق و برخی شرایط دیگر ، مانند نوع آرایش فیلتر غشایی ، سرعت پخت موثر 1 تا 6 ppm است.

یادداشت مهم:

استفاده از روش اسمز معکوس یکی از گران ترین روش های تصفیه آب است ، بنابراین باید همیشه در نگهداری این دستگاه دقت کنیم تا آسیب نبیند و یکی از راه های نگهداری دستگاه اسمز معکوس استفاده از ترازوی شمارنده است. (Abpaksazan.com)

آنتی اسکالانت

ضد رسوب چیست؟

ضد کالک زیرا یکی از آسیب های اصلی سیستم اسمز معکوس (RO) تشکیل رسوبات در غشا است. بدون برخی از مهار کننده های رسوب ، غشاهای اسمز معکوس و کانالهای جریان به دلیل رسوب مواد محلول کم مانند کربنات کلسیم ، سولفات کلسیم ، سولفات باریم و سولفات استرانسیوم در عناصر غشا مسدود می شوند. بیشتر آبهای طبیعی حاوی غلظتهای نسبتاً بالایی از یونهای کلسیم ، سولفات و بی کربنات هستند.

در فرآیندهای نمک زدایی غشایی با سرعت بالا ، محدودیت های حلالیت گچ و کلسیت از سطح اشباع بیشتر شده و منجر به تبلور در سطوح غشا می شود. گرفتگی رسوبات باعث کاهش جریان شستشو ، کاهش کارایی فرآیند و افزایش هزینه های عملیاتی می شود.

آنتی اسکالانت مهمترین ماده شیمیایی است که معمولاً به سیستمهای اسمز معکوس تزریق می شود. با گذشت زمان ، به دلیل وجود نمک های محلول در آب که به سیستم اسمز معکوس وارد می شوند ، عبور آب از غشا مسدود شده و اصطلاحاً پوسته ایجاد می شود. برای جلوگیری از این رسوب ، دوز مناسب مقیاس ضد مقیاس به سیستم اسمز معکوس روی غشاهای آب ورودی تزریق می شود. عدم استفاده از این ماده باعث آسیب گسترده غشای سیستم اسمز معکوس و کاهش جریان خروجی و همچنین افزایش TDS در آب می شود.

آنتی اسکالانت
آنتی اسکالانت

در فرآیندهای نمک زدایی غشایی با سرعت بالا ، محدودیت های حلالیت گچ و کلسیت از سطح اشباع بیشتر شده و منجر به تبلور در سطوح غشا می شود. گرفتگی رسوبات باعث کاهش جریان شستشو ، کاهش کارایی فرآیند و افزایش هزینه های عملیاتی می شود.

مکانیسم عملکرد آنتاگونیست ایجاد اختلال در واکنشهای تولید رسوب است یا به عبارت دیگر ، این ماده توسط برخی مواد در ساختار خود می تواند سرعت واکنش مخلوط قلیایی را با تمام یونهای فلزی موجود در آب کاهش دهد و در این حالت غشاها رسوب تشکیل می دهند. از بین رفتن.

به طور کلی ، کلیه سیستم هایی که از فن آوری غشایی برای تصفیه آب استفاده می کنند ، در معرض مسدود شدن منافذ غشا هستند و نوع اصلی آنها سیستم نمک زدایی اسمز معکوس است.

حجم اسمز معکوس برای آب ورودی به مدت 24 ساعت (متر مکعب) * برای مصرف پیشنهادی برنامه ریزی شده (1-6 ppm) = مقیاس ضد اسکالانت در 24 ساعت مصرف شود (گرم)



:: برچسب‌ها: آنتی اسکالانت چیست , آنتی اسکالانت , دستگاه آب تصفيه صنعتي , تصفيه آب صنعتي ,
تاریخ : پنج شنبه 8 آبان 1399
بازدید : 99
نویسنده : تصفیه آب صنعتی

دستگاه مقره شوی برق مقره های آبگريز در این مقاله دستگاه مقره شوی برق ( مقره های آبگريز و آبدوست ) دستگاه مقره شوی برق رطوبت روی عایق مقره های سرامیکی تمایل بیشتری به گسترده شدن و تشکیل یک فیلم کم مقاومت نسبت به قطره قطره شدن دارد که سبب ایجاد مقاومت بالا می شود. اگر یک پوشش محافظ دارای انرژی سطحی پایینی باشد تا سطح را آبگریز نماید، سطح مقره مقاومت بیشتری از خود نشان خواهد داد و بنابراین، جریان نشتی به دست آمده حداقل می شود. همانطور که بیان شد وجود لایه رسانا در سطح مقره از دلایل اصلی فروپاشی مقره است.

مقره شور

به خصوص وجود رطوبت کافی بر روی دستگاه مقره شوی برق مقره های آبگريز و آبدوست به منظور تبدیل نمک خشک به ماده الکترولیت برای ایجاد جریان خزشی لازم می باشد.توانایی یک سطح در جذب رطوبت توسط پارامتری به نام تعریف می شود.آبگریزی آبگریز یا هیدروفوب یک پدیده فیزیکی در مولکولها است که از آبدوری میکنند.

مولکول های آبگریز غیرقطبی هستند و دستگاه مقره شوی برق مقره های آبگريز و آبدوست به همین خاطرتمایل به دیگر مولکولها و حلالهای غیرقطبی دارند. این مولکولهای آبگریز در درون آب به هم پیوسته و تشکیل مسیل می دهند. متقابلاً آب برروی سطوح هیدروفوب زاویه تماس بسیار بزرگی به خود میگیرد و به شکل قطرههای کروی درمی آید.

مثال هایی از مولکول آبگریز شامل نفت،آلکنها، روغن و چربی می شوند. طبق اصول ترمودینامیک ، ذرات به سطوح پایینتر انرژی تمایل دارند. آب یک مولکول قطبی است و از خصلت های شگرف آن این است که توانایی ایجاد پیوند هیدروژنی دارد.

اما مولکولهای آب گریز بعلت غیرقطبی بودن نمیتوانند با مولکولهای آب پیوندی ایجادکنند. در نتیجه از هم دور شده تا جایی که مولکولهای آب با هم پیوندایجاد میکنند، سطوح برخورد بین دو نوع مولکول به کمینه و حداقل رسیدهو پدیده جداشدگی ایجاد میشود. به زاویهای گفته میشود که 7 زاویه تماس در مبحث هیدروفوب هیدروفیل آخرین لبه یک مایع با سطح زیرین خود ایجاد می کند.

هر چه این زاویه بزرگتر باشد، نسبت هیدروفوبیک بین دو ماده بیشتر است. مثلاً قطره آب برروی برگ نیلوفرآبی زاویهای حدود 150 درجه ایجاد میکند و حجم کروی تری به خود میگیرد. هرچه این زاویه بازتر باشد احتمال خیس شدن سطح زیرین کمتر میشود، امروزه از این پدیده برای ساخت پارچه های ضدآب نیز استفاده میشود.

مقره سراميكی ( آبدوست )

مواد سراميكی و مقره های آبگريز و آبدوست برخي مواد پليمري آبدوستند راحتي در سطحشان جمع مي شود. براي برخي از مواد مانند لاستيكهاي سيليكوني آب به شكل دانه دانه در سطحشان در مي آيد. لاستيك سيليكوني در زماني كه نو است خاصيت آبگريزی عالياي از خود نشان مي دهد. با اين حال ميدانيم كه شرايط محيطي نامناسب و يا تنشهاي الكتريكی شديد ميتواند اين خاصيت را از لاستيك سيليكوني سلب كند. هر چند اين ماده مي تواند خاصيت آبگريزي خود را پس از يك دوره استراحت بازيابد

مقره سراميكی (آبدوست) ضد آب كردن با عايق نانو عمل كردن ناميده ميشود ولي ضد آب كردن با سيليكون و ديگر انواع ضدآب كردن را پوشش مينامند زيرا عايق نانو وارد 9 داراي تركيبات واكنش پذير در سطح خود مي باشد. با سطح سوبسترا واكنش ميشود و ويژگيهاي شيميايي آن را تغيير ميدهد (آب دوست به آب گريز). بنابراين به عمل كردن معروف است. نوع ديگر ضد آب كردن پوششي را بر روي سطح سوبسترا ايجاد ميكند كه بوسيله آن منافذ سوبسترا بسته ميشود. بنابراين اين نوع ضدآب كردن به پوشش معروف است.

 



:: برچسب‌ها: دستگاه مقره شوی برق ,
تاریخ : سه شنبه 6 آبان 1399
بازدید : 82
نویسنده : تصفیه آب صنعتی

دستگاه اشعه فرا بنفش با توجه به میزان شار ورودی که غالباً با واحد gpm و متر مکعب در ساعت اندازه گیری می شود ، متفاوت است و از 2،000،000 تومان تا 50،000،000 تومان متغیر است.
دستگاه UV شامل تجهیزاتی مانند کوارتز ، لامپ UV و ترانسفورماتور یا مبدل است.
طول عمر لامپ UV از حدود 7000 تا 10000 ساعت است.
دستگاه UV با توجه به طول موج UVA ، UVB و UVC با توجه به طول موج UVA که به ترتیب دارای طول موج کم تا زیاد است ، به سه دسته تقسیم می شود. لازم به ذکر است که هرچه طول موج کمتر باشد ، خاصیت ضد میکروبی نیز بیشتر خواهد بود.

دستگاه آب اشعه ماورا بنفش دستگاه آب اشعه ماورا بنفش:
اساس سیستم ضد عفونی آب یا دستگاه اشعه ماورا بنفش آب اشعه ماوراrav بنفش است ، همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است ، گسترش طیف تابش با امواج رادیویی ، سپس اشعه مادون قرمز ، سپس امواج مرئی و اشعه ماوراio بنفش آغاز می شود. نور ماوراlet بنفش با طول موج بالاتر از UVA شروع می شود و به UVC می رسد. تابش لامپ UVC قدرت بسیار بالایی برای از بین بردن میکروب های کلی فرم دارد.


در واقع ، اساس نفوذ اشعه ماورا بنفش به دیواره های سلول نفوذ می کند ، و باعث تخریب و عدم تکثیر آنها می شود. از مزایای اصلی دستگاه ضد عفونی کننده اشعه ماورا بنفش این است که هیچ اثر مضر بر محیط ندارد. همچنین ، ضد عفونی فوری آب با اشعه ماورا بنفش میکروارگانیسم های بیماریزا را تا 100 s از بین می برد.
هزینه عملکرد و عملکرد دستگاه UV نسبت به سایر سیستم های ضد عفونی کننده مانند کلرزنی و ازن کمتر است.

مزایای سیستم های ضد عفونی UV:
حذف باکتری ها و ویروس ها تا 99.9٪
پاکسازی بهداشتی ، ساده و مثر
تعویض سریع و آسان لامپ های UV
پوسته های فولادی 304 و 316
از مواد شیمیایی استفاده نکنید
بدون تغییر در خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آب
در مسیر خط لوله آب نصب شده است
نصب آسان


توجه داشته باشید در مورد دستگاه UV:
دستگاه ضد عفونی کننده اشعه ماورا بنفش قادر به حذف آلودگی های فیزیکی نیست.
برخلاف مولد ازن (روش دیگر ضدعفونی آب) ، دستگاه UV استریل اثری در آب باقی نمی گذارد ، بنابراین پس از تصفیه آب با دستگاه UV ، اگر آلودگی به آب اضافه شود ، آلودگی در آب باقی می ماند.
برخلاف روش کلرزنی ، ضد عفونی کننده UV هیچگونه محصول جانبی مضر در آب باقی نمی گذارد.
 


مشاوره برای حفظ و افزایش کارایی دستگاه آب اشعه ماورا بنفش:
به دلیل الکترونیکی بودن دستگاه ضد عفونی کننده آب ، قبل از سیستم UV باید از محافظ الکترونیکی استفاده شود تا نوسانات برق را کاهش دهد.
هنگام نصب لامپ UV ، از تمیز بودن لوله شیشه ای یا لامپ UV کوارتز اطمینان حاصل کنید. زیرا کدورت باعث کاهش کارایی دستگاه می شود.
بعد از یک سال ، لامپ ماورا UV بنفش را تعویض کنید ، زیرا با گذشت زمان ، لامپ و کوارتز دستگاه کم نور می شود و این باعث کاهش کارایی دستگاه می شود.
نصب فیلتر میکرون قبل از سیستم آب اشعه ماورا بنفش کدورت آب خام را برطرف می کند و کارایی بالای دستگاه را از بین می برد.



:: برچسب‌ها: دستگاه یو وی آب , اشعه فرا بنفش , لامپ UV , تصفیه آب صنعتی ,
تاریخ : سه شنبه 6 آبان 1399
بازدید : 74
نویسنده : تصفیه آب صنعتی

 

فشار سنج در داخل لوله و اتصالات همیشه یک سیال متحرک وجود دارد که با فشار و دمای مشخصی حرکت می کنند و تا زمانی که این دما و فشار در محدوده طراحی مهندسی باشد ، مشکلی وجود ندارد ، اما گاهی اوقات فرایندها یا اختلالات ایجاد می شود. در سیستم لوله کشی رخ می دهد و باعث کاهش یا افزایش فشار سیستم می شود.

هر دو عامل کاهش یا افزایش فشار سیال می توانند باعث آسیب یا عدم کارایی در بخشی از سیستم لوله کشی و لوله کشی شوند که ما باید این سیستم ها و فشار سیال را کنترل کنیم ، بنابراین برای این نظارت باید از گیج فشار استفاده شود. عمل کن

سنج ها می توانند مقدار دقیق فشار سیال را که از طریق لوله و اتصالات جریان دارد به ما نشان دهند و ما حرکات غیر طبیعی سیال را در داخل لوله و اتصالات مشاهده می کنیم.

مایعات عبوری از فشار سنج ها می توانند فشار خود را از طریق عقربه های فشارسنج نشان دهند و با کلاس هایی که در آن وجود دارد ، فشار در محدوده 0 تا 10 بار (جو) یا 0 تا 16 بار نمایش و حتی از 0 تا 40 بار برای سیستم های فشار بالا است. .

نام دیگر فشار سنج فشار سنج است که می توانید برای خرید این محصول از آن استفاده کنید ، حتی برخی از این عناصر لوله را به عنوان فشار سنج تعریف می کنند.
فشار سنج چگونه متصل می شود؟

گیجها معمولاً رزوه ای هستند و اتصال آنها به صورت چرخ دنده های مارپیچی است که می تواند به لوله ها یا دستگاه های حاوی مایعات متصل شود که اندازه معمول آن 4 اینچ است و گاهی اوقات 4 اینچ نیز موجود است.
ما به دو نوع اتصال دنده ای اشاره خواهیم کرد:
از پایین متصل شوید

در فشار سنجهایی که نوع اتصال آنها از پایین است ، نخ در زیر فشار سنج قرار گرفته و اتصال آن عمودی خواهد بود.
قلاب از پشت

در فشار سنجها ، که از پشت متصل می شوند ، نخ در زیر فشار سنج قرار دارد و اتصال آن به صورت افقی خواهد بود.

نوع دیگر اتصال فشارسنج ها است که به صورت پیچ و مهره و از طریق فلنج بسته می شوند.
 
فشار سنج آلیاژی
سنجهای موجود در بازار به طور کلی آلیاژهای مس و فولادهای ضد زنگ هستند که از نوع بسیار گران قیمت فولاد ضد زنگ و مایعات با محیط های بسیار خورنده و خورنده هستند.

انواع فشار سنج های موجود در بازار
فشار سنج های موجود در بازار ایران به طور کلی در دو مدل است: فشار سنج روغن و فشار سنج خشک ، این دو مدل با یکدیگر تفاوت دارند ، اما هر دو مدل فشار سنج عملکرد اصلی خود را نشان دادن فشار مایع دارند. اما دقت اندازه گیری یا درجه کارایی این دو مدل با یکدیگر متفاوت است.

فشار سنج ها یا فشارسنج ها چه کاربردهایی دارند؟
مقیاس های خشک نقش مهمی در دنیای صنعت و تجارت دارند. کاربردهای معمول فشارسنج ها
مواد خشک را می توان به موارد زیر اشاره کرد:
کمپرسور هوا
چندین ماشین صنعتی
برخی از پمپ ها
مخازن تحت فشار
لوله و اتصالات

فشار سنج چیست؟
فشار سنج خشک متداول ترین فشار سنج است که در پروژه های صنعتی و تاسیساتی استفاده می شود ، داخل این فشار سنج خالی است و مانیتور دستی فشار مایع را نمایش می دهد و در مارک های مختلف موجود است.

فشار سنجهای خشک به دلیل لرزش دستگاههای مکانیکی و لوله های متصل به آنها همیشه لرزش دارند. این لرزش باعث لرزش دستهای فشار خون می شود و نمی تواند تعداد دقیق فشار مایع را نشان دهد. بنابراین ، یکی از مشکلات بزرگ این نوع فشارسنج ، لرزش عقربه های فشارسنج است.

مشکل دیگر فشار سنجهای خشک تولید رطوبت در فشار سنج مایع است ، در نتیجه اعداد داخل فشار سنج دیده نمی شوند و اپراتور قادر به دیدن فشار مایع نیست.

در فصول سرد ، وقتی دما کاهش می یابد ، رطوبت داخل فشارسنج خشک به یخ زدگی تبدیل می شود ، بنابراین دیگر قادر به خواندن اعداد داخل فشارسنج نخواهیم بود و فشارسنج عملاً عملکردی نخواهد داشت.

مزیت فشارسنجهای خشک قیمت پایین و بهره وری اقتصادی آنها است که با کمتر از سایر فشارسنجها قابل تهیه است.

فشار سنج روغن چیست؟
فشار سنج روغنی همان فشار سنج خشک است ، محفظه ای که با مایع مانند گلیسیرین یا سیلیکون پر شده است ، و ما دلیل آن را بررسی خواهیم کرد:

مایعاتی مانند گلیسیرین یا سیلیسیم باعث لرزش عقربه فشارسنج می شود و مقیاس می تواند تعداد فشارهای دقیق تری را نسبت به نمونه خشک نشان دهد زیرا مایع روغنی که دارای ویسکوزیته بالایی نیز می باشد ، می تواند دست فشارسنج را لرزاند. بدن

همچنین ، فشار سنج های روغن می توانند اصطکاک حرکت دست را در داخل حیاط کاهش دهند ، بنابراین ، با افزایش کارایی و طول عمر فشار سنج ، کمک زیادی به بحث اقتصادی خرید و تعویض فشار سنج می کند.



:: برچسب‌ها: گیج فشار , پرشر گیج , فشار سنج , تصفیه آب صنعتی ,
تاریخ : دو شنبه 5 آبان 1399
بازدید : 106
نویسنده : تصفیه آب صنعتی

یا رسانایی آب ، TDS یا سختی آب چیست؟ و آنها باید با یکدیگر چه کنند؟
در زیر مقاله ای در این مورد آورده شده است که امیدواریم مورد توجه شما قرار گیرد.

EC رسانایی الکتریکی چیست؟
رسانایی الکتریکی یا رسانایی الکتریکی بیانگر توانایی محلول در انتقال جریان الکتریکی است.

TDS چیست؟
جامدات محلول همان ذرات جامدی هستند که در محلول حل می شوند.
ضریب تبدیل کل مواد جامد محلول به کل مواد جامد محلول
TDS رسانای سنج را می خواند و سپس دستگاه به طور خودکار این مقدار را به فاکتور تغییر TDS تبدیل می کند ، که در PPM نشان داده شده است.

اصلاح دما چیست؟
دما بر فعالیت یونها در محلول تأثیر می گذارد اما تأثیری بر غلظت یا تجمع آنها ندارد. بنابراین دستگاه ها با اصلاح دما اثر دما را در افزایش جریان اصلاح می کنند.

TDS چگونه اندازه گیری می شود؟
با استفاده از مفهوم متر رسانایی ، رسانایی اندازه گیری می شود و سپس کل مواد جامد محلول محاسبه و با استفاده از یک معادله ثابت ریاضی در دستگاه نشان داده می شود.

تفاوت Micro-Siemens و Mili-Siemens چیست؟
هر دو واحد نشانگر هستند. 1000 میکروفیبر برابر با 1 میلی متر است.

چگونه میلی زیمنس را به PPM تبدیل کنیم؟
ابتدا آن را با ضریب 1000 به میکروایمنس تبدیل می کنیم و سپس (با فرض یک پارامتر 0.7) مقدار EC را در پارامتر ضرب می کنیم.
مثال: فرض کنید عدد خواندن 2.14 میلی ثانیه باشد. در 1000 ضرب کنید تا 2140 میکرون بدست آورید.
اکنون 2140 میکروسایمن را در 0.7 ضرب کنید تا 1498 ppm بدست آورید.

چه رابطه ای بین EC و TDS وجود دارد؟
اگرچه TDS و رسانایی الکتریکی یکسان نیستند ، اما رابطه بسیار نزدیک بین آنها وجود دارد. آنها دو پارامتر جداگانه هستند. جامدات محلول مجموع ذرات جامد محلول در آب است. رسانایی توانایی انتقال برق است. تنها روش صحیح برای اندازه گیری جامدات محلول ، محاسبه وزن جامدات محلول پس از تبخیر مایع است. آیا تا به حال پس از شستن یک فنجان خشک شده با هوای محیط ، لکه های سفید دیده اید؟ این همان TDS است!


ذرات دارای جرم هستند ، بنابراین می توانیم وزن آنها را محاسبه کنیم. اما اگر امکان محیط آزمایشگاهی را ندارید ، عملی نیست.
بنابراین می توان TDS را بر اساس رسانایی آب تخمین زد ، زیرا مولکول های اکسیژن و هیدروژن موجود در آب یا H2O فاقد بار الکتریکی هستند و بیشتر مواد معدنی ، مواد معدنی و نمکی دارای بار الکتریکی هستند و با افزایش کل مواد جامد محلول ، رسانایی الکتریکی افزایش می یابد و برعکس بسته به مقدار مواد معدنی مختلف ، مواد معدنی و نمکی که هدایت آنها بیشتر یا کمتر نسبت به یکدیگر است ، می توان از فاکتورهای مختلف تبدیل استفاده کرد.تحقیقات نشان می دهد که در شرایط مختلف فاکتورهای تبدیل بین 5/0 تا 7/0 را می توان در نظر گرفت. .
PPM (تعداد ذرات در میلیون) واحد TDS است.
US (میکرو زیمنس) واحد EC اندازه گیری است.



:: برچسب‌ها: تصفیه آب صنعتی , دستگاه تصفیه آب , دستگاه تصفیه RO , TDS ,
تاریخ : شنبه 3 آبان 1399
بازدید : 113
نویسنده : تصفیه آب صنعتی

1. فیلتر کارتریج جامبو

فیلترهای کارتریج Jumbo دارای قطر 4.5 اینچ هستند و در اندازه های 10 تا 40 اینچ تولید می شوند. فیلترهای کارتریج جامبو از نظر ماده به دو نوع فیبر و پنبه تقسیم می شوند.

یکی از ویژگی های فیلتر کارتریج Jumbo توانایی بیشتر آن در حفظ آلاینده ها است که باعث کاهش تعداد جایگزینی فیلترها می شود.
2. فیلتر کارتریج باریک

فیلترهای کارتریج فیلتر باریک با قطر 2.5 اینچ در اندازه های 10 تا 40 اینچ تولید می شوند. فیلترهای نازک کارتریج از نظر مواد به دو نوع فیبر و پنبه تقسیم می شوند.

در فیلترهای نازک ، فیلتر و فیلتر آب گام به گام در جهت حرکت آب ضخیم می شوند. قطر فیلتر نازک از خارج به داخل متفاوت است و در نتیجه مرحله به مرحله تصفیه آب انجام می شود که باعث افزایش جذب ذرات و افزایش عمر فیلتر می شود.
3. یک فیلتر بزرگ

فیلترهای میکرون ، فیلترهای شنی ، فیلترهای کربن فعال از جمله سیستم های فیلتراسیون هستند. فیلتراسیون فرآیندی است که طی آن ناخالصی های مواد و ذرات معلق فیلتر می شوند. روش های مختلفی برای تصفیه و تصفیه آب استفاده می شود.

برای هر نوع سیستم تصفیه آب ، تصفیه به عنوان یک روش پیش تصفیه برای حذف ذرات معلق و ناخالصی های آب ضروری است.
واحد فیلتراسیون میکرون چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست ، از واحد فیلتر میکرون برای فیلتر کردن و حذف ذرات میکرون از آب استفاده می شود. از فیلترهای میکرون و کارتریج برای از بین بردن ذراتی که اندازه آنها کمتر از 50 تا 80 میکرون است استفاده می شود.

در تصفیه منابع آب بسیار آلوده ، فیلترهای کارتریج به عنوان فیلترهای نهایی پس از فیلترهای شن و کربن برای حذف ذرات معلق استفاده می شوند. فیلترهای میکرون در داخل محفظه هایی به نام هوزینگ قرار دارند.

فیلترهای کارتریجی رایج ترین نوع فیلتر ساخته شده از مواد طبیعی یا مصنوعی هستند که در اطراف یک لوله مرکزی قرار می گیرند.

فیلترهای کارتریجی رایج ترین فیلترها برای تصفیه آب هستند.
در سیستم های نمک زدایی ، غشاها نقش اصلی در تصفیه آب دارند و به دلیل قیمت بالای آنها ، نگهداری آنها مهم و به صرفه است. یکی از راه های محافظت از دستگاه آب شیرین کن با فناوری اسمز معکوس استفاده از فیلترهای میکرون است.
اندازه های فیلتر میکرون

فیلتر میکرون پرکاربردترین تجهیزات در سیستم های تصفیه آب RO و اسمز معکوس است.

فیلترهای میکرون یا فیلترهای کارتریجی از پلی پروپیلن و الیاف ساخته می شوند و دارای منافذ مختلفی هستند.

فیلترهای کارتریج بر اساس اندازه منافذ به فیلترهایی با اندازه های زیر تقسیم می شوند که نشان دهنده حداقل قطر ذرات خارج شده توسط فیلتر است.

فیلتر کارتریج 1 میکرونی
فیلتر کارتریج 5 میکرونی
کارتریج فیلتر 10 میکرونی
کارتریج فیلتر 20 میکرونی



فیلترهای کارتریج 5 و 1 میکرونی پرکاربردترین فیلترهای کارتریج برای تصفیه آب هستند.

فیلترهای کارتریج در اندازه های 10 ، 20 و 30 و در قطرهای 2.5 و 4.5 اینچ تولید و عرضه می شوند.

فیلترهای میکرون بر اساس اندازه فیلتر به شرح زیر است:

فیلتر کارتریج 10 اینچ
فیلتر کارتریج 20 اینچ
فیلتر کارتریج 30 اینچ
فیلتر کارتریج 40 اینچ

فیلترهای کارتریج بر اساس اندازه قطر فیلتر به دو نوع طبقه بندی می شوند: فیلترهای کارتریج جامبو و فیلترهای نازک کارتریج.

فیلتر کارتریج 2.5 "
فیلتر کارتریج جامبو 4.5 "

فیلترهای میکرون BIG ONE فیلترهای پلی پروپیلن هستند که در سیستم های فیلتراسیون آب استفاده می شوند. از فیلترهای BIG ONE برای ورود زیاد آب استفاده می شود. فیلترهای کارتریج BIG ONE در اندازه های 23 و 40 اینچ تولید می شوند. این فیلترها توانایی جدا کردن ذرات تا 5 میکرون را دارند.
انواع فرآیندهای تصفیه فاضلاب
تصفیه آب فاضلاب
انواع فیلترهای میکرون

فیلترهای میکرون نوعی فیلتر عمیق مناسب برای از بین بردن ذراتی با اندازه نسبتاً یکنواخت در سراسر فیلتر است. از فیلترهای کارتریج برای تصفیه آب سطحی و چاه استفاده می شود. علاوه بر تقسیم بندی بر اساس اندازه منافذ و اندازه فیلتر ، فیلترهای میکرون نیز بر اساس ماده فیلتر طبقه بندی می شوند.

فیلترهای میکرون بر اساس نوع فیلتر به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

فیلترهای نخ نخ یا نخ میکرونی

فیلترهای الیاف PP میکرون

1. فیلتر میکرون-میکرون
فیلترهای کارتریج پنبه ای که به آنها فیلتر نخ نخ ریسی نیز می گویند ، در سیستم های تصفیه آب کاربرد زیادی دارند. از فیلترهای پنبه ای برای فیلتر کردن ذرات معلق در تصفیه آب با اسمز معکوس استفاده می شود.

فیلترهای میکرونی پنبه ای نیز در از بین بردن گل و لای ، ذرات معلق و لجن به اندازه میکرون که توسط واحد فیلتر شن و ماسه برداشته نشده است ، بسیار م effectiveثر است و در نتیجه آب زلال و بدون رس ایجاد می شود.
یکی از مزایای فیلتر پنبه قابلیت شستشو و استفاده مجدد آن است. عملکرد و عمر مفید فیلترهای پنبه با خاصیت نفوذ آب ارتباط مستقیم دارد. وقتی آب ورودی حاوی مقدار زیادی رس است ، زمان تعویض فیلتر پنبه در مدت زمان بسیار کمتری انجام می شود.
فیلتر پنبه ای ، فیلتر الیافی


2. فیلتر فیبر میکرون PP
فیلتر PP میکرون برای حذف ذرات معلق و گل از آب استفاده می شود. فیلترهای ساخته شده از فایبرگلاس و پلی پروپیلن در حین کار به فیلترهای استوانه ای تبدیل می شوند.
فیلترهای الیاف PP دارای اندازه هایی از قطر 10 تا 40 اینچ ، 2.5 و 4.5 اینچ هستند.
محفظه فیلتر میکرون

محفظه فیلتر میکرون و کارتریج فیلتر محفظه هایی هستند که فیلترهای میکرون به داخل آنها می روند. کارتریج های محفظه فیلتر در اندازه ها و انواع مختلفی از مواد موجود است.

ظروف فیلتر میکرون از ظروف استیل کربن و FRP ساخته شده اند که برای تصفیه آب استفاده می شوند.

محفظه فیلتر برای تصفیه آب با خلوص بالا از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. محفظه فیلتر کارتریج شامل یک شیر تخلیه فشار و یک شیر تهویه است.
زمان تعویض فیلتر میکرون

به دلیل تجمع ذرات روی کارتریج فیلتر ، جریان از فیلتر محدود می شود. این محدودیت سرعت جریان را کاهش می دهد و افت فشار را افزایش می دهد.

فشار پارامتر اصلی برای تعیین وضعیت و کارایی فیلتر کارتریج است. اگر افت فشار در فیلتر کارتریج از حداکثر فشار توصیه شده بیشتر باشد ، این نشان می دهد که فیلتر کارتریج باید تعویض شود.

میزان افت فشار فیلتر میکرون با توجه به مشخصات و اندازه فیلتر میکرون متفاوت است. فیلترهای غشایی باید با افت فشار 1 بار و فیلترهای رشته ای با فشار 1.5 بار تعویض شوند.

به طور کلی ، زمان تعویض فیلترهای میکرون و حداکثر افت فشار مجاز توسط تولید کنندگان فیلترهای کارتریج فراهم می شود.
محفظه فیلتر میکرون
لوازم جانبی فیلتر جانی میکرون



فیلترهای کارتریج میکرون و لوازم جانبی فیلتر شامل آچارهای کارتریج فیلتر ، فشار سنج ورودی و خروجی ، شیرهای قطع کننده و شیرهای فشار دهنده می باشند.
تصفیه فاضلاب برای صنایع دارویی و کارخانه های داروسازی
تصفیه آب فاضلاب
ویژگی فیلتر میکرون

قدرت فیلتراسیون بالا و حذف مواد جامد معلق

باکتری ها و ویروس ها را از بین می برد

به علاوه یک عمر طولانی



:: برچسب‌ها: فیلتر pp , فیلتر نخی , فیلتر کارتریج , فیلتر جامبو , Cartridge filter ,
تاریخ : پنج شنبه 1 آبان 1399
بازدید : 85
نویسنده : تصفیه آب صنعتی

این دستگاه برای مدیریت خودکار عملکرد سیستم تصفیه در مقیاس نسبتاً کوچک استفاده می شود. این سیستم شامل تست خودکار ، آزمایش عملیاتی ، کنترل وضعیت ، نمایشگر ، کنترل لمسی ، چراغ نشانگر و عملکردهای مشابه است.

Reverse osmosis controller کنترل کننده دستگاه اب تصفیه کن صنعتی:

چراغ های نشان گر بر روی roc کنترلر ها بسته به نوع کنترلر متغییر بوده و هر کدام معنا و مفهم خود را دارند.بطور مثال:در roc2313 چراغ هایی جهت هشدار :

1. اتمام آب خام

2. اخطار کلید لوپرشر سوئیچ(اخطار فشار پایین)

3. اخطار کلید های پرشر( فشار بالا)

4. اخطار پر بودن مخزن تولید

5. اخطار پمپ طبقاتی

تعببیه شده است.


این واحد کنترل بدون کمک نیروی انسانی مدیریت خودکار سیستم و بررسی آنلاین را فراهم می کند و قادر است با تمام تجهیزات تولید آب خالص و دستگاه های اسمز معکوس جهت آب شور و حتی آب دریا کار کند.


همچنین برای گیاهان نمک زدایی که سختی آن را از طریق تجزیه و تحلیل رسانایی الکتریکی آب و همچنین وظیفه کنترل و نمایش وضعیت عادی یا خرابی کلیه قسمتهای دستگاههای تصفیه آب صنعتی مانند پمپ ها و کلیدهای فشار نشان می دهند ، استفاده می شود. او مسئول است.

​در شکل زیر سنسور TDS دستکاه ROCرا مشاهده می کنید:

 



:: برچسب‌ها: کنترلر دستگاه تصفیه آب صنعتی , کنترلرRO , ROC ,

فرمول شیمیایی آنتی اسکالانت عوارض آنتی اسکالانت مواد تشکیل دهنده آنتی اسکالانت فرمول تزریق انتی اسکالانت

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت آب پاکسازان و آدرس abpaksazan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com